onsdag, februari 16, 2011

Tao sen Phangan

Saja, da har man haft nagra soliga och skona dagar har pa Tao. Hangt med Yvonne (fran Holland) varje dag och vi har haft skitkul. Festat 4 dagar i rad sa nu ar jag heeelt dod.. Lite somn, stekande sol - man blir trott! Nu har jag tva lugna dagar framfor mig har pa Tao och sen pa fredagmorgon aker jag till Koh Phangan. Na, det var inte riktigt planen, men Yvonne drog dit idag och typ alla andra jag traffat har skulle ocksa dit. Sa jag kommer alltsa fa in 2 full moon-partys pa min resa. Inte illa pinkat det ;).

Full moon ar pa lordag och dagen innan, alltsa fredag, blir det Pool party pa mitt favvostalle Coral Bungalow. Ska bli sjukt kul! :)

Och efter det da? Jo pa sondag lamnar jag Phangan klockan 12.30 och anlander sedan i Bangkok - Khao San Road klockan 05-06.00 pa morgonen mandag morgon. Da har jag 1 heldag i Bangkok dar jag tankte spendera all tid pa shopping och sen blir det hemfard tisdag morgon... Valdigt blandade kanslor. Kan inte fatta att tiden gatt sa fort och det ar lite angest nar jag tanker pa att jag ska lamna det har. MEN, samtidigt ska det bli sa javla kul att traffa er alla dar hemma. Saknar er megamkt!

Happy valentines day foresten till alla ni underbara! :) Har var det varsta festen pa Lotus, basta nagonsin faktiskt. Sa mkt folk och sa sjukt bra musik. Jag ar ju lite stammis dar och kanner till nagra som jobbar dar, och just pa alla hjartans dag sa fick alla tjejer med en flyer (som dom delat ut pa dagen) en gratis cocktail. Det hade ju inte vi lyckats fa sa nar vi val var dar fick vi ingen coctail i baren sa jag sa till en av dom jag kande att jag minsann skulle ha for att jag var dar sa ofta, sa efter en liten stund kom killen med en hel bunte med flyers (rattare sagt 16 st) och pa ena sidan stod det "free coctail at Lotus bar" och pa andra sidan stod det om nagot annat stalle. Dumma som vi var sa kollade vi bara pa ena sidan, alltsa inte sidan om Lotus, och trodde han skamtade med oss sa det blev inga coctails. Dagen efter nar jag hittade bunten i vaskan sa sag vi att dar fanns en baksida ocksa.. Haha, fy fan vad vi skrattade. Vi hade alltsa gatt miste om 16 cocktails och tyckte killen pa Lotus var skittaskig for att han skamtade sa med oss. Ajaj vad fel det kan bli.. :p.

Har hagt med en hel del svenskar senaste dagarna (inte just igar, men annars). Nar jag borjade min resa sa var jag javligt negativ till alla svenskar jag motte for att det fanns for manga av dom. Det roligaste ar ju alla andra manniskor fran alla andra lander. Man far sa himla mkt utbyte, blir grym pa engelska och lar sig sa mkt nytt. Igar larde jag mig en valdigt "interprative dance" fran nagra australiensare. Sa som sagt, nagot nytt varje dag :). Och dom absolut basta manniskorna jag mott pa min resa ar folk fran England och Australien. Basta dialekterna (man hor det langa vagar) och dom absolut trevligaste manniskorna. Kanske ar det ocksa sa att man traffar flest fran dom landerna for att det ar majoriteten av turisterna i Asien. Det ar vi svenskar, engelskman och australiensare. Och ett plus i kanten, nu nar jag ar lite negativ till svenskar, ar att vi har sa javla gott rykte har nere. ALLA alskar svenskar (forutom vi svenskar da..) och speciellt oss tjejer da.

Sa iaf, dom senaste dagarna har inte bara varit fest. Trots langa natter ute sa har vi haft fullt upp pa dagarna. I sondags drog Yvonne tag i mig och vi gick en lang, laaang, promenad till Chalok Bay som ligger langst ner har pa on. Promenaden tog ca 2 timmar och i denna varmen ar det verkligen en bedrift. Tur Yvonne kom och fick med mig pa en tur pa on. Nar jag varit har har jag mest hallt mig i Sairee (Sairee beach - basta stallet pa Tao) och dykt. Det var iaf en jakligt harlig, men svettig, promenad och nar vi kom fram till ett stalle som heter New Heaven sa holl vi pa och do lite. Varldens vbackraste utsikt sa dar stannade vi och njot medans vi mumsade i oss vars en god sandwich. Tanken med hela promenaden var att vi skulle till Shark Bay och snorkla, men hela farden tog sa lang tid och vi gick lite (ganska mkt) fel och klockan hade blivit sa mkt nar vi kom dit, sa istallet stannade vi och mos pa Chaloks beach och det var inte helt fel det heller. Hemfarden blev promenad halvvags och sen taxi resten av biten..

Och i forgar dok jag minsann igen. Vi har haft sa himla fint vader sen jag kom tillbaka till Thailand, inte alls som den fruktansvarda forsta manaden, sa vattnet var sa himla fint. Traffade pa min dykinstruktor Sandra och hon sa till mig att nu maste du bara dyka for det ar sa himla fint, bra sikt och allt. Och hon hade ratt! Pa 15 m var det sakert 20 m sikt och valdigt mysigt och fint. Sag manga fina fiskar sa det var en fin liten tur i havet. Det var aven mina sista dyk for nu har jag bara en dag kvar har.

Nagon som undrar hur jag har klarat av ekonomibiten? Jo, jag har overfort 6500sek till Renate som hon ska plocka ut till mig. Tog lite extra (hoppas jag) sa jag verkligen klarar mig. Vill ju kunna shoppa lite i Bkk och vill inte hamna i en situation dar jag inte har nagra pengar kvar sa jag inte har boende eller mat. Hall tummarna for mig ;). Men resan till Bkk ar bokad sa dit kommer jag iaf, hehe. Kanns lite jobbigt att jag ska springa med sa mkt kontanter ocksa, men vad gor man lixom.. Jag kan ju bara saga en sak, anlita aldrig Postens expressbolag till att skicka expresspost. Pengar rakt ner i sjon!!

Na, nu ska jag ga och ata en god middag pa tu man hand. Det blir massaman pa Sairee Cottage och efter det far det nog bli lite thaimassage. En svang ner pa Lotus och sen sangen i tid (forhoppningsvis!). Fick foresten pedikyr idag ocksa sa nu har jag varldens finaste tanaglar, det ni!

Puss!

4 kommentarer:

  1. Tjoho-jag är minsann först att skriva! Här står jag och kokar kalops(väldigt svenskt och moget..men gott!)och så lyssnar jag faktiskt på Håkan Hellström och så läser jag samtidigt om dina senaste härliga dagar i solen-hörs riktigt skönt! Knepigt det här med pengarna. Åh vad roligt at du snart är på svensk mark...du har varit borta länge men samtidigt har det gått fortare än jag trodde...Jim kanske inte håller med!? Fast jag har saknat och tänkt på dig varevigaste dag! Ta vara på & njut dina sista dagar...fast det et jag att du gör! Love, sis

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt du har det!
    Nu är det bara 26 dagar kvar sen åker vi. Tjohoo!

    SvaraRadera
  3. Låter grymt härligt gumman!
    Hahaha, hur kunde ni missa 16 cocktails. Faan, vad störigt!
    Vad kul att de gillar svenskar så mycket:). Förstår, att du måste vara grym på engelska nu:). Så underbart att lära känna så mycket människor!
    JAAAA, snart kommer du hem! Längtar:)). Puss&Kram

    SvaraRadera
  4. OMG vad jag saknar dig nuu! 16 coctails, vilka klantar!;) Jag är så glad för alla dina erfarenheter - som om jag varit med! Längtar tills du kommer hem och man får höra om dem first hand!^^ Du är grym på pengar så jag tror det kommer gå bra, men jag håller tummarna såklart;) Snygga tånaglar är hett! Snartsnart!<3<3 pusslove<3

    SvaraRadera