lördag, mars 26, 2011

Godis och vin i Paris

Gud ja, det känns som att vi inte äter annat än onyttigt här i Parii. Är det inte choklad så är det annat godis, eller kakor, crepes med nutella, you name it. Och inte snacka om dom här fransmännen.. hur f*n kan dom hålla sig smala? Det finns inget nyttigt att stoppa i munnen på flera mils sikte! Till frukost idag fick vi croissanter, baguette, smör, nutella och honung (grönsaker vad är det?) Dricka till det var smarrig varm choklad (frukosttallrik på hotellet). Dessa fransmän är galna i croissanter (men det visste väl alla) och baguetter. Överallt finns baguette-stånd. Så sämre vill vi ju inte vara så till lunch blev det baguette. Vi känner oss (O)NYTTIGA!

Så nu sitter vi iaf på hotellet och pimplar i oss vår vinflarra för 30 spänn som vi köpte på en supermarket. Billigare vin hade vi kunnat köpa, men vi är ju inte dom som är dom! hah..
Upptäckt massa saker hela dagen. Varit och kollat på Notre Dame-katedralen som var väldigt vacker. Varit på en marknad, liknande Sjöbomarknad fast med Paris-style. Precis som igår har det varit solsken hela dagen vilket gjort dagen väldigt fin. Har åkt metro överallt och ingenstans vilket har resulterat i att vi är pro's på metro nu, det ni! Tur för oss att vi köpte ett Paris-visite som gör att vi får åka fritt i fem dagar inom Paris. Det utnyttjar vi för fullo vill jag lova.

Har även varit inne på Galerie Lafayette och känt oss väldigt små i skorna. Och på tal om skor, jag höll i ett par skor som kosta 11 000 spänn, det ni (upprepning)! Vi titta runt lite men kände oss inte riktigt hemma på detta planet. Örhänge från Tiffanys för 120 000:-, kan det vara något tro?!

Utanför Lafayette däremot, där shoppade jag loss på Mango och H&M. Mkt fina saker kan jag ta och tala om. Mer i min prisklass också.

Efter en lång men härlig dag (jävlar vad ont i fötterna man kan få. Tur jag tog med mig 2 NYA skor till Paris...pju) så begav vi oss tillbaka till hotellet runt 17.30-tiden och efter 10 min på rummet så började det ösa ner! Crazy, men sååå mysigt! Film och godis i sängen, och efter ett par timmar (nu) så är man redo för en natt i Montmartre :). Kanske går vi och äter på den där Italienska restaurangen vi åt på igår för den var så himla mysig. Drack gott vin och åt god foccacia och carbonara. Något annat får stilla hungern ikväll såklart, men restaurangen gilla vi.

Och ja just det ja, går man förbi Moulin Rouge (som är några hundra meter från oss) så kommer sexy-street nr 1! Porrklubbar och sexbutiker överallt. Och förnuftiga som dom är så finns där kondomautomater lite överallt längst gatan.. just in case lixom. Smart, om man bestämmer sig för att vara med en liten hooker eller så. Alltid steget förre, France! Gillar vi!

Nä, nu ska jag lägga denna computer ifrån mig och pimpla vidare. Ha en fin lördag vänner!

3 kommentarer:

  1. Låter alldeles underbart faktiskt....Paris på våren;))

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart:))). Mums med så mycket gosaker och shopping:). Shit, vad dyra örhängen och skor du fick hålla i:).
    Ha det fortsatt toppen och myyyyyys riktigt <3. Pussar

    SvaraRadera
  3. Eller hur, bara onyttigheter! Till frukost tar man i regel en kopp kaffe och en croissant. Dom äter ju så lite, så det är kanske därför dom lyckas hålla sig skinny. Eller bara jäkligt orättvisa gener!;P Vad mysigt med marknad.. Det längtar jag till i sommar! Tiffanys, åååh, vad häftigt!^^ Köpte du inte dom till mig, jag fyller ju år snart!;) Alltså verkligen rutinerat med kondomautomater, det borde vi ha mer av i Sverige! Bort med tabun och in med safe sex liksom! Hoppas ni har det amazing. Pusspådej<3

    SvaraRadera