tisdag, december 28, 2010

Myggnät

Då är myggnät inhandlat. Emma fixade vars ett från Naturkompaniet idag. Naturkompaniet är en väldigt bra affär när man ska ge sig ut och resa, dock väldigt dyr. T.ex. så köpte jag ju inte reselakan på Naturkompaniet för att det kostade ca 700 spänn till skillnad från Stadium där jag betalade 179 kr. Lite skillnad, eller hur?


Detta blev det. 300 riksdaler fick man ge för ett myggnät till en person. Det känns som att det är väldigt många sådana här småkostnader som man inte riktigt tänkte på innan när man planerade resan. Reselakan några hundra, myggnät några hundra, resehandduk några hundra. Och allt detta tänkte jag inte ens tanken på att man behövde.


Och varför behöver man ett myggnät tro? Jo det är ganska enkelt att lista ut. Ungefär lika enkelt som namnet själv. Mygg är otroligt jobbigt och speciellt i varma länder som finns i Asien bla. Dom biter och det kliar i flera dagar, pi katten. Dessutom är det bra för att skydda sig mot förjävliga malariamyggor. Malaria vill man ju icke få! Ska man bo lite primitivt och på billiga hostels/bungalows så är ett myggnät ett måste!


Det är ganska dyrt att resa är en slutsats, även som backpacker. Men ojoj vad det är värt det ändå! Det mesta kan man ju spara och ha till kommande resor. Och jag har en känsla av att det kommer bli många fler resor fram över. Jag får mersmak varje gång jag är iväg och det lär bli likadant denna gången. 6 dagar kvar....... :O

1 kommentar: