lördag, januari 08, 2011

Certifierad nu! :)

Wohoo, idag har jag blivit klar med mitt dykcert! Är numera certifierad Open Water-dykare :D. Hade varit ball med advanced också (Open water kan du gå ner till 18 m och med advanced till 30 m), så jag funderar lite på det. Kanske inte är jättenödvändigt just nu utan jag kanske kan vänta tills nästa gång jag åker iväg. Nu känns ju ändå 18 m helt okej ;). Emma var också med och dök idag och det var kul! Hon har ju redan dykcert men fick hänga med vår grupp ändå :).

Vi har fått se fiskarna Giant Puffer, Angelfish, Triggerfish, Bannerfish, Butterflyfish, Sting Ray, Squids, Moray eel mm. Ni får googla så ni ser vilka fina fiskar det finns här hos mig! :). Andra gruppen hade även sett en sköldpadda idag men den missade vi :/.

Kursdagarna har sett ut såhär:
Dag 1 - Introduktion och dvd-teori
Dag 2 - Teori förmiddag och dyk i pool eftermiddag. Lär sig en massa övningar, signalement, hur man dyker helt enkelt.
Dag 3 - 2 dyk förmiddag (12 m) och teori och prov eftermiddag
Dag 4 - 2 dyk förmiddag (18 m, 14 m).

Ikväll blir det avslut och hela gruppen ska kolla på filmen som filmades när vi var nere och gjorde andra dyket idag. Ska bli skitkul att se :). Efter det ska vi käka middag och dricka en massa gott. Najs! :) Kan även säga att det är så skönt nu när den är klar, att man bara kan vila och ta det lugnt. Chilla precis som man ska göra på en semester :).

Idag är även första dagen med sol kan jag meddela. Kanske lite mindre avis ni blir när ni vet att vi inte får riktigt 7,5 vecka med sol ;). Men idag kom den fram och enligt väderkartan är den här för att stanna. Efter dyk hela förmiddagen så la jag och Emma oss på stranden och nu har vi rosenröda kinder med lite brännkänsla :). Najsigt! I morgon ska det bli ännu mer sol! Fast först får vi väl gå och duscha i vårt underbara (not!!) kallvatten för att sen göra oss fina inför kvällen.

Och jag måste bara säga, TACK till alla er som kommenterar! Det gör mig jätteglad! Känns som att alla ni är lite närmre fast ni ändå är så långt borta. Jag älskar er alla! Pussar & kramar från San!

Ps. Älskar ni inte mina åäö? ;)

10 kommentarer:

  1. GRATTIS till certet. Kramkram

    SvaraRadera
  2. Jo Jag älskar dina åäö=) så skönt det låter med strand o sol o värme...puss

    SvaraRadera
  3. Det låter så underbart Susanne...ta nu vara på allt detta underbara och njut varje sekund...och jo vi älskar dina åäö. Puss o kram MammA

    SvaraRadera
  4. Grattis till Certet. Det är en mycket snabb utbildning så ta det försiktigt när du är nere. Det kan hända något oförutsett men du har gott virke.

    SvaraRadera
  5. Underbart med åäö, då känns du inte så himla långt borta!=D Har hotellet en "utländsk" dator? Även om det uppskattas så hoppas att du inte lägger en massa tid på att kopiera och klistra in bara, haha.;)
    Aha, så Emma har dykcert men fick hänga på, vad kul!=) Ska ni dyka mer under resans gång? Djurlivet under ytan är grymt spännande!=) Och färgglatt!!
    Vad skönt att ni äntligen fått sol, det är inget vi missunnar er, även om man gärna bytt med er!;) Hade varit jättekul med en bild på brännan, du får slänga upp en när du kan!
    Jag är lite lessen i ögat för att jag missade dig på skype för ett par timmar sen='( Men jag hoppas att få se dig imorgon! Ha en grym kväll!=) Love you<3

    SvaraRadera
  6. det låter som du har roligt hoppas du får mycket sol för här hemma är det regn kram från fam loft

    SvaraRadera
  7. Härligt med å, ä, ö igen! :)
    Grattis till certifikatet!!

    SvaraRadera
  8. Så underbart med ditt certifikat! Grattis än en gång:). Hade gärna varit där och sett dig:). Grymt med ner till 18 meter! Fräckt, att se alla fiskar...:)
    Härligt, att solen kommit!!! Bada och sola ordentligt nu och njut!
    Puss och kram min underbara vän

    SvaraRadera
  9. Grattis till certet! Härligt! :) fina bilder! ser fram emot fler och njut nu av varje dag! kram Malin

    SvaraRadera
  10. Avis på fiskarna och dykningen :O!

    //Emmas kusin

    SvaraRadera