fredag, januari 07, 2011

Dyk dyk och dyk..

Hejsvej!
Har haft upp over oronen att gora dom senaste dagarna sa har inte hunnit med bloggandet. Det tar pa krafterna att ta dykcert, vettni :).
I forgar bodde vi pa ett hotell en natt, det vi bokat i forvag. Det var sa sjukt skabbigt ska ni veta! Bilder kommer sa ni kan fa leva er in i den sanna "backpackerstylen" ;). Pa natten borjade det osregna och det lackte saklart in genom tacket sa Emmas sang fick sig en stor pol. Och min sang tyckte visst myrorna om. Mkt trevligt!
Igar var det dykskola hela dagen. Fran 09-18.30. Jag var helt dod efterat!! Forst teori hela formiddagen och sen fran 13-18.30 dok vi i poolen. Det var en iskall pool och ni kan ju sjalv tanka er hur jobbigt och pafrestande det ar for kroppen att vara i vattnet i over 5 timmar. Fy bubblan. Jag fros och hackade tander innan jag hoppa i poolen (iskall vatdrakt) och sa fortsatte det hela dykningen. Sprang hem efterat och tanke hoppa in i duschen och arma mig. Visade visst sig att vi inte har nagot varmvatten och far inget varmvatten. Piss! Backpackerstajl igen...
Idag har det dock varit mucho better! Varit ute hela langa formiddagen och gjort 2 dyk. SA JAVLA UNDERBART! Fantastiskt fint och manga vackra fiskar. Det ar verkligen en helt annan varld dar nere! :). Idag gick vi till 12 meter och i morgon ska vi ga till 18. Spannande! :). Efter det far vi vara certifikat och det ser jag fram emot.
Och provet gjordes ju ocksa idag. Lite smanervos for det har varit tufft att plugga intensivt nar man gatt i skolan hela dagen, men jag klarade det! Woohoo!
Nu ska jag och Emma ga och satta oss pa en mysig restaurang och jag tror att det blir barbacue _ mums. Men forst, ska jag bli uppaten av myggorna (glomde sprayet pa rummet :O). Puss! (amen fan da, sa blir det inga radbrytningar.. pallar inte fixa!)

8 kommentarer:

  1. Vad menar du med iskall pool...+25 haha..Här är det värmebölja +1 och solen skiner. Många pussar o kramar och ta det lugnt i vattnet.

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, fy med så kallt vatten!, och störigt att duschen inte heller hade varmvatten.
    Men vad cooolt att dyka så djupt:). Tror jag inte jag skulle våga.
    Grattis i massor att du klarade provet!:)). Du är grym!
    Hoppas du och Emma njöt riktigt på restaurangen med god mat sedan:))). Puss

    SvaraRadera
  3. Hemskt!! Hatar att frysa. Skönt att det var en bättre upplevelse idag ;)

    SvaraRadera
  4. Roligt att ta dykcertifikat, jag gjorde det i somras så ska försöka dyka när vi är iväg :)

    SvaraRadera
  5. Grattis till certifikatet.
    Otroligt att ni klarar ut både myror och kallt vatten. Hade nog redan gett upp.

    SvaraRadera
  6. sjukt avis! :( jag vill oxo dyka!!!

    SvaraRadera
  7. Brrr...verkar lite kyligt mitt i det varma paradiset, men vad skojsigt för dig att du strax är klar med cert så du kan få dyka i det stora blå...fast då måste du lova att du är jääääätteförsiktig. Hotellet ni bott på verkar ju inte så helt avundsvärt, BLÄ, men blir säkert många jättefina ställen med ni kommer att sussa på. Idag ska vi åka och se Narnia med Ludwig, han är mkt förväntansfull att kolla den i 3d.
    Love

    SvaraRadera
  8. Usch och fy, låter som värsta mardrömmsrummet!XP Stackare!! Jag vet hur den biten känns, vi fick också provdyka i pool först, när vi var på teneriffa, men jag klarade inte av det! Jag frös så mycket att jag hyperventilerade, och det funkar ju inte! Var säkert 10 grader varmare i havet än i poolen.=P
    Du är grym som pluggat och fixat, på semestern och allt!=)Igår (fredag) var jag och skrev in mig på matten. Känns 70% jobbigt och 30% som en kul utmaning. Försöker fokusera på utmaningen, haha!;)
    Usch, akta er för myggorna, du har bara 10 000 liter blod!;D
    Puss på dig<3

    SvaraRadera