måndag, januari 17, 2011

Poolparty och havsbrus

Pigg och vaken.... nej! Lite smatt sliten efter en riktig brakfest igar. Detta ar helt ofattbart ska ni veta.. men jag aterkommer till det.

Var framme pa Koh Panghan runt 17-18 igar och da tog vi taxi till Coral Bungalow och dar bakom ligger ett stalle dar nagra polare fran England hade fixat boende sen innan. Har ingen aning vad det heter men vi kallar det "Coral" for vi bade ater och festar dar.

Vi gick forst in pa Coral och fragade om dom hade rum - full booked! Gick da till stallet dar dom bodde och dar fanns rum for 1000 baht/rum/natt. Over var budget men det ar ett riktigt lyxrum! AC, varmvatten och 2 dubbelsangar. Rena rama lyxen. Och dessutom ligger den precis vid stranden sa nar du vaknar, vaknar du till havsbrus - underbart! :) Vi satte vara vaskor dar och gick sen pa lite rumjakt for att se om vi kunde hitta nagot billigt. Alla svarade "full booked" eller sa var det megadyra rum. Sa efter en halvtimme gick vi tillbaka, tackade ja till rummet och betalade. Det kanns javligt gott och ligger faktiskt sjukt bra. Det trodde vi inte nar vi kom dit igar, men efter nattens bravader sa vet jag att det ar javligt bra!

Igar kandes verkligen allting sa himla B. Jattemkt hemlangtan och kande stor saknad av vanner. Inget kandes kul och jag ville bara tillbaka till Koh Tao dar jag kanner mig "hemma". Har ar allting mkt storre och du vet lixom ingenting. Kanner ingen mm..

Men sa var det Pool party pa Coral igar. Och overallt kunde man se skyltar om detta. Horde att det brukar komma runt 2000 pers pa det har poolpartyt och herrejisses.. Jag har ALDRIG varit med om nagot liknande! Det var sa javla kul och sa sjukt mkt folk! Alkoholen ar billigare har oxa (sa oxa mat, klader mm) sa det kan bli farligt. Det var precis som ett sant poolparty man ser pa amerikanska filmer. Sjukt mkt folk, alla hoppar in och ur poolen och hog, bra musik. Folk ar galna och glada. Verkligen riktigt riktigt awesome! Man blir lixom helt stalld och vet inte vad man ska tanka.. Detta ar verkligen inget som gar att uppleva i Sverige. Ett riktigt mecca for partyalskare! :). Traffade aven mina schweizarpolare fran Tao dar som vi festade med.

Vi fick iaf sen nyss om en annu storre fest (jag hade javligt svart att tro pa det med tanke pa att festen vi var pa var jattestor), sa vi gick dit och da var det pa den stranden dar Full Moon kommer aga rum. Herregud... igen. Dar var sa sjukt mkt folk pa stranden (och det ar en javligt lang strand!!!) och overallt var dar bord i vattnet som folk/vi dansade pa. Och langs tupp pa stranden var dar bara en massa folk som salde buckets. Billiga buckets, javligt billiga buckets. Typ 150-200 baht istallet for 300-400 som man betalade pa Tao. Det var helt sjukt och vi hade sa javla kul! Dansade till 05.30 typ innan vi rorde oss tillbaka hemat. Gick at helsike vilse och nagon gang kandes det som att vi var uppe i djungeln och virrade rundor. Men vi kom hem till slut. Trotta och med vark i benen :).

Sa idag ar jag ganska sliten. Inte speciellt sugen pa buckets (kanner man alltid innan man sitter dar med en bucket i handen.. igen :P) sa jag hoppas pa en lite lugnare kvall i kvall. Lutar at att det blir thaiboxning - kan bli kul.
Det varsta ar att Full Moon ar ju pa onsdag, men alla sager att det ar dagarna innan som ar dom basta! Alla fester som ar infor Full Moon. Det ar galet.. Tur vi bara ska vara har till torsdag/fredag. Hade inte orkat med langre, haha.

Nu ska val jag och Emma ga vidare har. Vi ar ute pa lite upptacktsfard har inne i stan. Men man vill inte precis ga ut harifran for ute osregnar det nagot fruktansvart. Nar det val regnar, da regnar det rejalt. Har mesas det inte med nagot! ;).

Och sist men inte minst, STORT GRATTIS TILL MIN ALSKADE SYSTER SOM FYLLER 25 IDAG! Grattis Grattis!! :). Hoppas din fodelsedag ar underbar och att Marcus tar hand om dig ordentligt ;). Love! ♥

7 kommentarer:

  1. Kan bara säga att det låter helt galet underbart:))). Så jäkla skoj!!! Hade jag gärna velat uppleva!!!! Fasen, vad glad jag är för er skull!!, och att ni hittade ett rum med såååå bra läge, kan det bli bättre!:) Bara njut och unna er, det är ni värda!!!
    Puss och kram <3

    SvaraRadera
  2. Huga det låter som ett eldorado för dårar tycker jag. Var rädd om er nu OCH GÅ INTE VILSE I DJUNGELN.......SNÄLLA!!!!!!!! Tänk på en stackars mammas nerver.....Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Alltså vafan... Jag är lite bummed över att sitta i ett grådassigt, svinkallt och bortsmältande skåne just nu.XP Vad skönt att ni hittade boende, låter som överhängande plus med lyx och läge. Ni får väl unna er lite sånt också.=) Låter indeed som ett riktigt paradis, jag hade så gärna varit där med dig.<3 Tur att vi är unga, haha.;) Love you<3

    SvaraRadera
  4. haha stackars barbro :) nä men seriöst var rädda om er å drick inte för mycket.....

    puss

    SvaraRadera
  5. Hello my lovely...hälsningar från mig som ligger nermyst i sängen och uppdaterar mig om ditt vilda liv&leverne! Oh my good-modiga underbara duktiga flicka som dyker djupt ner i mörka mörka hav...kan tänka mig att det är väldigt vackert, fridfullt och tyst i den världen. Men när jag läser om den andra världen du lever i...HELVETE så mkt partaj...känner mig med ens väldigt mycket äldre och osugen på att fläska runt på poolparty...(de där amerikanska poolisarna har jag ju allt sett på tv) he,he. Men njut du och ha fantastiskt kul MEN bara om du samtidigt är väldigt väldigt rädd om dig för jag älskar ju dig så mkt.Känner moderskänslor med din mamma....oh my...jag hade allt varit lite orolig om der var Hanna som var ute på vift...samtidigt som jag ändå vill att hon liksom du ska ta för sig och uppleva allt det där. I helgen dammade jag av den röda glasburken spm som jag fick av dig i julklapp-då kom en väldig Susanne längtan över mig. Hade varit kul att höras via Skype någon dag framöver! Take care! Lots of love

    SvaraRadera
  6. Min älsklings syster!! Tack för gästrikarna, Marcus är bäst när man fyller år. Jag fick jättefina presenter, en mixer, en locktång, ett stekjärn o världskartan som jag skulle ha o värma mig på när jag frös o han inte var där. När vi sen satt på espresso house o åt frukost behövde han gå på toa, det tog en jäkla tid, sen kom han tillbaka med 10 röda rosor oxå:-) sen åkte vi till nova o stoppade, en klänning, ett par stövlar o en tröja o ett par skor till marcus:-) dagen avslutades med att vi va o åt på en italiensk restaurang. Så jag hade en jättebra födelsedag:-D

    MEN! Nu till den där jäkla jungelen, det finns en massa känsliga saker där sussan. Dont go there!!! Annars verkar det sjukt kul med alla party o allt folk, vet dock inte om jag hade pallat dricka all den spriten. Det låter inte sunt:-/ men jag åt säker på att ni har sjukt ball! Synd med allt regn, du får ju ingen färg san;-) saknar dig o saknade verkligen dig. Igår, men du kommer ju hem snart;-) puss på dig o take care!!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga upplevelser. Ta in dem och njut en gång till i efterhand. Glöm inte att vara rädda om er och solskyddet ?????

    SvaraRadera