fredag, januari 28, 2011

What the F?!!

Okej, nu ska jag skriva sa att fingrarna gloder for jag har inte sa mkt tid kvar pa mina betalda minutrar. Om ni undrar var jag ar sa kan jag tala om att jag och min fina, norska van Renate ar pa varldens lyxhotell i Kuala Lumpor. Tanken var att vi skulle vara nagon helt annanstans, men nar allt inte gar som det vill sa gor det inte det heller.

Sa alltsa. Vi har typ rest non stop i 2 dygn. Igar morse kl 09.00 lamnade vi Tao efter ca 1,5 timmes somn (party like a rockstar var malet och jag uppfyllde det.. wow vilket otroligt bra sistakvall jag hade pa Tao. Kommer sakna det massor!) och satte oss pa en farja som tog oss forst till Koh Phangan dar vi bytade farja mot Surathani. Val i Surathani sa hoppade vi pa en buss (vid 14-15-tiden) som skulle ta oss till Phuket town. Inga stopp och byten var det sagt men vi akta i ca 30 min sen var det minsann stopp och byte iaf. Forsta bussen var inte okej men vi tankte "ahh va fan, vi ska anda bara sova", och sova lar inte vara nagra problem med tanke pa hur javla trotta vi var. Men andra bussen.. haha, vilket skamt! Nar jag sagt rakt upp sa fick inte mina ben plats. Nog for att jag ar javligt lang, men det finns langre manniskor an mig.. tro mig. Sa den dryga bussresan som skulle lamnat av oss i Phuket kl. 18.30 slappte av oss 21.30, och da hade vi verkligen akt heeela javla langa dagen. Vi var HELT SLUT! Och inte mkt med somn blev det da man satt som apor. Tur det inte ar sa dyrt med farja och buss i Thailand, da hade dom akt pa moppo! Och stallena som vi stannade pa for att ga pa toa och ata, det var fan groteskt. Ibland maste man bara gora det, you know, men det gick fan inte. Fan vilken lag standard dom har ibland.

Iaf, val framme i Phuket town sa delade vi taxi med 2 tjejer till ett schyst backpacker-place som dom tipsade om. Skitnajs stalle, billigt och javligt mysigt. Stort rum med massa sackosackar och fet soffa dar manga satt och chillade och kollade pa en av alla tusentals filmer som dom hade. Och varsta mysiga cafeet oxa. Nasta gang, om jag nagonsin aker till Phuket igen, kommer jag definitivt slagga dar! Phukets Backpacker Hostel hette det tror jag. Lagg pa minnet! 400 baht/pers och da fick man AC och en sjukt najs sang (inte lika najs som den vi har nu, men anda najs). Har lyckades vi fa 5 timmars somn innan taxin skulle ta oss till flygplatsen.

Sa, Filippinerna idag var tanken. Jag och Renate hade bokat flyg fran Phuket-KL sen KL-Manila. Kom fram till KL 3 timmar innan nasta flyg skulle ga och dar satt vi i godan ro och sov och fikade lite pa SWtarbucks. Hade det allmant skont.. Sen kande vi att det borjade bli lite brattom for da hade vi 70 min pa oss innan flyget skulle ga sa vi gick for att checka in. Da hittade vi inte vart flight pa skarmen, "What the F?!!" Gick och fragade i infodisken och fick som svar "wrong airport". What the FUCK igen!!! Skyndade oss ut till en shufflebus och sprang som nagra javla idioter med vara vaskor pa ryggen, in pa ratt flygplats, letade upp disken dar vi skulle checka in... och det var forsent. JAVLA PISS! Pengarna rakt ner i sjon och inget att gora at saken. Det varsta av allt ar att jag verkligen inte tycker att vi gjorde nagot fel. Hur i helvete skulle vi veta att det fanns 2 olika flygplatser?! Vi bokade som sagt, Phuket-KL, KL-Manila. Hade ingen aning om att man var tvungen att byta flygplats.. :(.

Vi fick alltsa satta oss och boka nya, dyrare biljetter och vanta tills imorn eftermiddag (14.40 fran RATT FLYGPLATS!) och da kommer vi komma fram till Cebu city istallet. Ska vara varsta partystaden sa det ska bli riktigt najs :). Sa istallet for att borja pa Boracay som var tanken, sa kommer vi ha en natt i Cebu sen ta farja till Malapascua som ska vara ett paradis och stanna dar i nagra dagar. Sen blir det Boracay efterat.

Sa nu har vi alltsa en natt i KL. Tog in pa ett hotell som ligger nara flygplatsen och direkt nar vi kom hit, vid 18.00 sa slangde vi oss i vara OTROLIGT SKONA SANGAR (LYX!!!), och sov 1 timme. Har nog aldrig sovit sa skont pa hela min resa. Sov som en stock och blev livradd nar klockan ringde for jag hade ingen aning om var jag var.. Sen har vi bara atit gott och snackat skit. Nu sitter vi har och ska strax lagga oss. Har inte heller lagt mig sahar tidigt en anda gang under resan.. KL har nagot gott med sig iaf, haha.. Frukostbuffe inkluderad imorn vilket ocksa ar lyx. Kanns som vi ar har pa rehab och det kan vi verkligen behova. Har utan att overdriva endast haft 1 natt med 8 timmars somn pa 3 veckor.. alldeles for lite, I know.

Nu masta jag dra vidare och sova lite. SA trott.. Hoppas ni tycker lite synd om mig for idag har jag verkligen varit rasande. Nu kanns allt mycket lattare dock. Efter lite somn i skon sang och mat i magen sa mar man sa mkt battre.. :).

Miss you all! Love. xxx

5 kommentarer:

  1. Usch, vilken mardrömsresa!=P Mest sugigt med pengarna! Men det blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Nu får ni ju några nya oplanerade stopp på resan, det kan ju vara spännande!=)Vad skönt att det känns bättre nu, det är ju huvudsaken! Det är ju lite som de säger, att efter regn kommer fett med solsken!=) Saknar dig superdupermycket idag!!<3 Hängde med din kära syster och Marcus i eftermiddag, det var jättetrevligt!=) Nu ska jag ta ett glas vin och spela lite bra musik. SHIT vad man blir partysugen av dina historier, haha!;) Puss på dig, älskling!<3

    SvaraRadera
  2. Ja fy vad jobbigt! Men du vet, man lär sig av allt och du kan ju skratta åt allt sen.

    Jag har en liknande historia om ett annat ämne. Kan ta det en annan dag haha :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kan lätt tänka mig att Cebu har utvecklats rätt duktigt sedan 1969 när jag var där.......
    41 år sedan.......Hälsa.

    SvaraRadera
  4. Tur att ni är så unga. Det tempot som ni håller skulle ta livet av oss gamlingar. Louise är hemma om och hälsar till resenären. kramar

    SvaraRadera
  5. Heeej San!!!! Vilken drömresa du har...förutom det med pengarna, vilka jävla idioter!! Jag kan bara hålla med dig när man väl en gång börjat resa så vill man bara igen och igen och igen!!!! Jag är lite smått avundsjuk!! reser du själv eller?? vi hörs vännen1!!!! Puss!!

    SvaraRadera