tisdag, januari 25, 2011

Pengar igen - woohoo!

Jag har PENGAR!!! Woohoo! Adam ar verkligen bast.. Han kom till rummet igar med 16000 baht (ca 3600 svenska) och gav till mig. Han kande for min skull (och for min stackars oroliga familj) att det var battre att han gav mig pengar forst sa kunde jag overfora sen. Ar inte det helt underbart snallt?!! Vet inte om jag hade vagat lita pa nagon sa.. :). Men jag ar evigt tacksam!! Han och sitt gang har foresten akt idag och det ar valdigt trakigt! :/. Anda umgats i en vecka sa det kanns det lite trist att skiljas at.. Men iaf, antligen kan jag leva lite igen, haha.. Sa det firar vi med nagon bucket ikvall kanske och sen dyk imorn. Lovely!

Jag ar sa forvanad over hur manga otroligt trevliga manniskor det finns runt om i varlden. Att man kan hitta basta vanner som lever pa andra sidan jorden.. Tank vad lite man vet och sett anda..
Som en dykinstruktor som jag lart kanna har, han har bott pa on i ca 1 ar nu och hans motivering till varfor han bestamde sig for att aka var sa javla bra. Han valde alltid samma vag i livet. Var man tvungen att valja mellan hoger och vanster sa valde han hoger. Till slut blev han trott pa det och borjade fundera vad som fanns om man gick at vanster istallet. Da hittade han det har! Ett helt nytt liv som han aldrig hade fatt uppleva om han inte vagat testa nagot nytt. Jag tycker det later sa javla underbart.

Redan har denna resan berikat mitt liv med sa mkt. Jag sa innan jag akte att jag ville gora den har resan for att matta min resehunger. Den ar inte mattad, den har fatt mig till att vilja ha mer! 2 manader ar verkligen ingenting nar man reser runt. Jag skulle mer an garna spendera fler veckor har pa Koh Tao och verkligen bli "ett" med on. Bli battre dykare och bo in mig. Manga av dom jag umgas med har varje dag ar antingen dive masters pa Ban's (dar jag tog mina certifikat) eller dive master trainees. Kommer hit for att bo har i nagra ar och livnar sig pa att dyka mm. Och dom ar verkligen manga.. Jag blir sa avis! Var uppe hos Suzanne igar och kollade in hennes lya och den var amazing! Oh my sager jag bara - vilken utsikt! Sjukt fin lagenhet for ca 3000 svenska i manaden. Jag vill ocksa!

Med sakerhet kan jag saga att det kommer bli fler reser. Man maste passa pa. Jag ar inte sa gammal (an, hehe) och vill utforska varlden mer. Sen ar det ju valdigt trakigt att Jimpa pluggar.. han far val hoppa av eller natt ;). Och mina vanner... Jamie vet jag redan att hon ar pa pa att resa nasta ar sa ja... :).

Nu ska jag inte skramma er for mkt.. Vet att manga vill ha hem mig typ nu, men detta ar verkligen livet just nu. Jag saknar er alla sa GRYMT MKT och onskar bara att ni var har allihopa.

Annars? Var igar och fick medicin mot min otroligt grymma hosta som inte vill ga over. Hoppas dessa kommer hjalpa. Sen idag fick jag ga och fa ny medicin mot mina javla myggbet. Skoja inte att jag ar allergisk! Har 2 stora vid ena armbagen och det ar sa stora bulor sa det ser ut som jag har 3 armbagar. Sen ar min ena ankel sa svullen pga massa myggbet sa nar jag gick hem igarkvall sa gjorde det a ont. Stramade sa jag knappt kunde ga. Har nu fatt allergitabletter och hoppas att dom kommer hjalpa. For detta ar fan drygt!

Ps. Bytade rum till Ban's idag som jag namnde igar, och det var lite battre vader idag sa jag gick upp pa rummet och tog pa mig solkram och sarongen. Borjade vandra ner mot stranden och vad hander da? Jo det borjar osregna. Alltsa javla piss! Jag blir sa trott. Thats why I'm sitting here right now.. in the middle of the day. Piss piss piss...

5 kommentarer:

  1. Låter som du har det tufft, men underbart!
    Grabbarna är hemma. (de kom i fredags) Vi åker först den 14 mars.
    De rekommenderar förresten kbank -de gröna. Kostar 300 bhat att öppna konto och du har allt på banken. Får visakort och tillgång till alla automater. De gjorde så för att slippa bli rånade. Superenkelt. ;)

    Tack för kommentaren. Förstår att du är busy haha

    Kramar o krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Skönt att det ordnade sig med pengar. Klart att Jim ska gå färdigt sin utbildning, det kommer ett liv efteråt också.???!!! Ni ska nog hinna utforska världen ändå.

    SvaraRadera
  3. På något sätt känns det som om du INTE SKA GNÄLLA ÖVER ETT ÖSREGN I THAILAND när man tänker att det regnar här också fast 30 grader kallare om du förstår vad jag menar....;))) Du har ju verkligen träffat fantastiska människor. Det ska du ha med dig sen i livet...Det finns ärliga och goda människor. Det är en stor förmån att få lära känna sådana. Många pussar o kramar från mamma som saknar dig jättemycket

    SvaraRadera
  4. Weiiiiii, härligt med pengar!!:). Grymt snällt av honom! Nu kan du dyka och allt igen, underbart!:).Har tänkt mycket på dig och som jag skrev i messet, lova att höra av dig om du skulle behöva hjälp!!!
    Håller med Anki, klart Jim ska gå klart sin utbildning men ni har hela livet på er sedan:)). <3
    Underbart, att du trivs så och låter ju härligt med fler resor:). (Fast jag saknar dig mycket).

    Hoppas verkligen att du slipper mer ösregn:(, och att det är sol i stället.

    Fira nu med bucket och njut av dykningen i morgon:). Massa pussar <3

    SvaraRadera
  5. Jag vill inte ha hem dig, jag vill åka TILL dig, haha!;) Nä, det är klart att du är saknad här. Det är liksom mest vardag och inte mycket guldkant när du är borta.=/ Men du kommer ju hem snart, så njut!^^
    Javisst, räkna med mig!=) Jag kanske bosätter mig där, Koh tao låter som ett paradis i mina öron! Du, det där med konto låter smart! Nu är ni ju inte i thai(dumma flyg:(), men sen.
    Jag ska träffa din syster idag, ska bli jättetrevligt!=) Önskar du också kunde vara med!<3 Pussar&Kramar:*

    SvaraRadera