måndag, januari 24, 2011

Money problem

Tjenare!

Det far bli en liten update nu. Kom till Tao och hade en nykter kvall. Galet va? ;). Var helt slut och gick och la mig vid 02. Jim skrattade nar jag sa att jag lagt mig tidigt - klockan 02, men det ar faktiskt ganska tidigt har. Gick hem och la mig sjalv i min stora sang, lyssnade pa min nya favvolat "Just cant get enough" med Black eyed peas, pa repeat typ 5 ggr (da ar den ganska bra... :)) och bara njot.

Har inte hunnit med att gora sa mkt har. Fatt thaimassage idag men annars har jag inte lagt pengar pa sa mkt mer an det nodvandiga, mat, boende och buckets ;). Jo, just det. Sakerhetskopierade en massa bilder pa usb-minne och cd-skiva igar sa jag har en liten backup ifall nagot skulle handa.

Och det ar sa trakigt att jag inte kan gora allt det jag vill. Jag hade velat dyka dagen efter jag kom hit men hade inga pengar till det. Hade velat aka pa snorkeltur, men inga pengar. Javla IDIOTER som stallt till det sa for mig. I nulaget sa har jag 500 baht kvar (boendet for inatt ar redan betalat) vilket ar ca 125 svenska kronor. BIG problem.

Men som tur ar sa har jag ju traffat sa underbara manniskor. Adam som jag tidigare namnt staller mer an garna upp och hjalper mig med pengar (overfora till hans konto) och sen har jag traffat en jattetrevlig norsk tjej, Renate, som jag hanger med varje dag. Traffades forsta kvallen har pa Tao och klickade.

From imorgon sa borjar hon sin advanced-utbildning pa Bans och da ska jag och hon bo ihop. Efter det blir det att lamna Tao. Forhoppningsvis blir det Filippinerna men har inte hunnit kolla sa jattemkt pa biljetter an. Man blir verkligen lat har nere. Man vill inte gora for mkt och tar verkligen varje dag som den kommer. Stress, vad ar det?!... :). Det ar precis sa som jag vill kanna sa det ar underbart.

But back to the money.. Bor javligt billigt nu. Delar boende med Adam sa betalar inte mer an 50 spann/natt. Det ar alltsa halften av vad jag bestamt att jag skulle lagga pa boende/natt. Skitbra! Och from imorn bor jag med Renate sa da kommer det ocksa bli billigt.

Och vadret da? Joda, det har aldrig varit sa daligt vader EVER nar jag varit i Thailand. Det ar verkligen MAX 10 ggr som jag legat pa stranden och solat och det ar lite trist. 10 dagar av mina 3 veckor (3 veckor har jag varit ivag idag, det ar ju bara SA galet!!) Igar osregnade det hela dagen och idag har det bara varit mulet. Det basta med det daliga vadret (maste se allt positivt) ar att du kan gora allt det andra som du inte vill gora nar solen skiner. Hade varit sa himla underbart att dyka men maste vanta tills pengarna kommit fram... snyft, snyft :(.

Har aven gatt och blivit krasslig. Varit dalig i halsen fran och till i en vecka nu. Tror det har en del med bucketsen att gora men for stunden kanns det ju bra.. :). Hostar som en tok! Kan i princip inte saga en hel mening utan att jag far en hostattack mitt i allt. Jag har ju inte ont, men en jakla klihosta. Var och fixade medicin imorse sa nu far vi val bara halla tummarna. Medicinen ar 10 grona piller som lag i en glasburk som butiksforestandaren tog upp med sked. Losvikt, det ar coolt, haha.. Man kan ju inte lata bli att undra vad det egentligen ar som man stoppar i sig.

Na, nu ska jag dra och mota upp med Renate och en annan tjej som heter Suzanne och bor har pa on. Hon har en jattefin lagenhet uppe i bergen sa vi ska ta oss en titt dar. Man blir verkligen sa avundsjuk, har traffat sa manga manniskor har som bara dragit hit och stannar. Dyker, utbildar sig till dive masters eller instruktorer och bara lever ett gott liv. Jag vill ocksa! Sa Jim, vanner och familj.. KOM HIT!! :)

Ikvall ar har ett jattestort party pa on. GLOW-party. Hoppas det blir skojigt! Kan ju inte tanka mig nagot annat... :).

Take care alla! Alskar er! <3

2 kommentarer:

  1. En mycket bra ide' att säkerhetskopiera massa bilder:)).
    Så underbart att du lär känna så mycket nya människor:), och att det klickade direkt med dig och Renate:). Perfekt, att bo ihop ju!
    Tycker så sjukt synd om dig angående pengarna. Jäkla idioter!!! Man blir så förbannad på folk som inte kan låta andras saker vara, och bara vill förstöra för andra:(.
    Förstår, ju att du vill dyka och allt och hoppas pengarna kommer fram fort!!!
    Hoppas vädret blir bättre också! Man vill ju ha sol när man är iväg:).
    Ha det toppen ikväll på GLOW-party:))). Love you. Puss

    SvaraRadera
  2. Gött att du tagit tag i bilderna, det är ju en ovärderlig minneskälla! Jag lider verkligen med dig angående pengarna, det är något av det värsta som kan hända. Är det något jag kan hjälpa till med så är det bara att höra av dig, spelar ingen roll vad klockan är.
    Jag kan tänka mig att bo där några år, inga problem!=) Glowparty låter lika coolt som full moon, hoppas du får en grym kväll! Puss<3

    SvaraRadera